Sorry!

Här sitter jag och säger att jag ska bli bra på att blogga, men det är nog verkligen inte min grej, kanske för att jag inte är en "datamänniska", haha. Men jag kan dra en sammanfattning av vad vi har gjort sedan senaste inlägget:

Fredag: fest, gratisdrinkar och snacks från work and travel på ett ställe som heter sidebar, sedan drog vi vidare på scubar. Haha, det kan vara rätt spännande att prata med fulla människor som pratar ett annat språk, engelska låter inte alltid som engelska.

Vi gick från vårt hostel Railway Square till operahuset, och det var första dagen vi hade fint väder. Måste ha varit... på  lördag? Kanske? Alltså, jag blev nästan euforisk, det var såååå fint! Inga bilder kan göra Operahuset i Sydney, badande i solsken, rättvisa, man måste se det själv! Och så såg vi såklart Harbour Bridge. Det enda negativa var väl att mina fotleder höll på att smälla av innan vi var tillbaka på hostelet eftersom jag hade valt att ha mina sandaler (=inget stöd för feltrampande fötter över huvud taget) på mig. VAr meningen att det skulle bli scubar även denna kväll, men Anna och jag deckade kl sex och vaknade ett på natten, så då var det liksom lite försent...
ige
På södagen gick vi runt på stan har jag för mig, chillade. Bokade nytt hostel.

Måndag var lika med flyttdag, skönt att komma från storstadskärnan till vårt Beachhostel i Collaroy :) En liten lantis som jag trivs inte så jättebra i storstäder där det forsar fram människor precis överallt. Självklart blev det sol på en superlång strand, med finkornig sand och bad i havet :)

Tisdag blev det lite hemlängtan och en utflykt in till stan igen, för att besöka Sydney Aquarium och Sydney Wildlife. Vilka "konstiga" djur det finns, helt olika från dem vi har i Sverige. Det var häftigt och se, och att gå på zoo är väl lite av ett måste när man är utomlands, men jag gillar egentligen inte zoon. För trångt och onaturligt för djurens bästa tycker jag, som ju är renodlad djurvän.

Sedan har vi ju haft så roligt att både Anna och jag har dragits med förkylningen från helvetet, så resten av dagarna har i stort sett gått ut på att vila eftersom vi ska åka iväg på surfcamp på måndag. DÅ vill man nog vara så frisk man bara kan. Det enda vi har gjort är att gå ut och käka, gått och handlat, och så har vi unnat oss att gå på bio i Warriewood, Br
eaking Dawn :)
Nattljuden i Australien är så annorlunda mot för dem i Sverige, låter som de är hämtade från nån relax-cd eller nåt. Det är lite mysigt :) Vad som däremot INTE är mysigt är kackerlackorna som fyller trottoarerna på kvällen, SÅ VIDRIGA! Och igår kväll satt det en på väggen i vårt rum, inte okej. Jag och Anna var i upplösningstillstånd och jag insåg att jag var tvungen att gå och hämta hjälp, kl tolv på natten.... Som tur var kom vår rumskompis Jennie hem från jobbet i samma veva, så då kunde hennes vän ta bort den! Hehe

Det är helt sjukt vad dagarna känns mycket längre här än hemma, känns som att vi varit här mycket längre än en och en halv vecka. Det är också ganska otroligt hur en sån här resa, så pass tidigt, kan få en att förstå vad man verkligen har för drömmar och visioner för sitt liv :)

Jaja, nu ska jag dra med mig Anna och handla tror jag, måste köpa kött, grönsaker och frukt! HAr blivit dåligt av de varorna sen vi kom hit. Saknar redan mammas mat! 
Haregött!

Här var det miningen att det skulle finnas lite bilder, men internet är ju helt sjukt segt!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0