Första förberedelserna klara!

Igår var jag och Anna till Hudiksvall för att ordna pass och köpa resväskor. Men det första vi gjorde var ju självklart att förälska oss i högklackade skor, som vi motstod frestelsen att köpa. Här måste pengarna ransoneras inför resan!

Vi gick på en väskaffär och fick hjälp av expiditen som, till en början något ovilligt, visade oss väskorna och förklarade för och nackdelar med väskorna. Vi bestämde oss nästan direkt för att köpa en varsin Trolley Travelväska av största modell på två hjul, med en jättebra inredning som tydligen var ny på resväskemarknaden.
Vi gick sen för att käka och ordna pass för att sedan komma tillbaka och köpa väskorna.

Efter att vi ätit bar det av mot polisstationen som, i alla fall jag, förväntade mig skulle vara åtminstone lite svår att hitta. Men, tro det eller ej, vi hittade på en gång! Så nu är passen ordnade, vi får antagligen hämta ut dem i Ljusdal i slutet av veckan.
Sen gick vi tillbaka för att köpa resväskorna, men precis när jag skulle betala min så fick jag reda på att det var en enklare (läs sämre) inredning i den än i Annas. Jaha, det kunde hon väl ha sagt tidigare tänkte jag, jag hatar när man ställer in sig på en sak och är jättenöjd med det, men sen blir det inte så. Jaja, så länge det bara handlar om en resväska är det inte hela världen, men ändå. Så, då hade jag bara två färger att välja på, den röda som var lika som Annas, eller en riktigt chockrosa. Med tanke på att jag tänkt välja en grå egentligen så valde jag den minst uppseendeväckande färgen, det vill säga den röda. Lite tråkigt att ha samma färg, men funktionen är ju viktigare. Man får se det från den ljusa sidan, man ser ju att vi reser ihop då :)
Och så köpte vi en varsin handbagageväska också, som man kan sätta fast på handtaget på resväskan. Urbra, kommer antagligen vara värt hur mycket som helst när man kutar runt på flyplatserna!

Nu håller jag på och pysslar med mitt internationella körkort, så jag kan skicka in det någon gång. Känns som att det kan vara värt att ha ett sådnat. Vem vet, kanske blir det till och med enklare att få jobb då?

Idag ringde det förresten en tjej från Work & Travel Company och berättade lite om pandaprojektet i Kina som vi ska delta i. GUUUUUD, vad det låter KUL! Det ingår dessutom en rundvisning i staden Chengdu där vi ska kolla på lite tempel och sådant, och sedan åker man upp i bergen till själva volontärprojektet. Hon jag pratade med hade nyligen varit där själv, och det lät så häftigt. Längtar :)


Måste verkligen lära mig att korta ner mina inlägg, men det blir svårt, är ju hur mycket förberedelser som helst. Men kul är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0