Komsi passss

Jaha, då är man i Gävle för att delta i aktivt i Jimmys inflyttningsfest som äger rum i Sandviken imorgon. Blir kanske sista festen i Sverige innan avfärd, i alla fall sista långväga festen. Kanske. Pengarna får inte flyga vind för våg hur som helst. Jag ville åka en dag tidigare, dels för att slippa stressa, dels för att hinna träffa Hanna och eventuellt Ida lite längre, och dels för att kanske hinna gå lite på stan imorgon. Har tänkt att jag ska kolla där om de har en likadan resväska som jag har köpt fast i grått, eftersom expediten på affären i Hudik inte "trodde" att det fanns tillverkat när jag ringde och frågade. Om någon säger att de "tror" någonting så vet de inte säkert, och då kan jag lika gärna kolla i Gävle när jag ändå är där. Igår kom det två paket till lilla mig på i lilla brevlådan. Eller ja, ett kom till ICA, för att vara helt ärlig. Min resedator har kommit, plus datorväskan och usb-minnet. Yay, nu har jag ännu några förberedelser klara. En av medarbetarna på WTC (Work & Travel Company, inte World Trade Center) sa att hon inte brukar rekommendera backpackers att ta med egna datorer eftersom det blir tungt att bära på och är högst stöldbegärligt. Men jag känner att jag behöver det, dels för att ha någonstans att göra av bilderna jag tar, samt för att kunna kommunicera med folk här hemma. Visst får man låna datorerna på WtC:s kontor, vilket självklart är super, men det finns vissa detaljer med det alternativet som inte riktigt passar mig: a) De har ett kontor i Sydney. Enbart. Förhoppningsvis kommer jag inte tillbringa hela min Aussievistelse i Sydney. Enbart. b) Vem vet hur många som står före mig i "kön" och väntar på att datorerna ska bli lediga? Jag vet ju inte hur många datorer de har, men ändå. c) Jag vet inte om man kan Skypa genom de datorerna. Och det känns ju ganska smidigt att kunna använda skype, eftersom jag antar att telefonsamtal till Sverige blir ganska dyrt i längden. Det är ju inte direkt så att jag har köpt världens dyraste och mest avancerade dator, huvudsaken är enligt mig att man kan använda internet samt lägga över bilder. Och den väger bara 1,2 kg, så den är ju inte speciellt tung heller :) Hur som helst, det andra paketet jag fick var mitt visumpaket, wiho! Det innehöll visumansökningsblanketter (of course), massa info om aktiviteter och färdsätt i Australien och Nya Zeeland, info om WTC:s försäkring, etc. Nu väntar jag bara på mitt pass så jag kan fylla i och skicka in min visumansökan. Man måste skicka med en kopia på sitt pass också, så det är bara att ha tålamod. För övrigt var Annas pass klart att hämtas ut idag, men inte mitt, trots att vi ordnade det samma dag med typ 5 minuter emellan. Jaja, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge, säger man ju. Fast det är klart, det blir knivigt om det inte kommer snart..... Annars så ligger jag ganska bra till tidsmässigt tror jag, ansökan om internationellt körkort är inskickat, vaccinationstid är bokad, försäkring nästan tecknad. 56 dagar kvar :) Gud vad jag kommer gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0